مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 18:052021-03-27سياسي

بوشهر شناسی| نژاد مردم بوشهر


این باور که مردم بوشهر ترکیبی از نژادهای مدیترانه ای جنوبی هستند به این خاطر است که انسان هایی با موهای مجعد، صورت تقریباً شبیه برنزه، قد متوسط و تقریباً لاغر همچنین سَر گرد که با برخی از مردم مدیترانه مطابقت دارد در بوشهر به وضوح دیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، بوشهر در منتهاالیه شبه جزیره ای - که به شکل سیگار برگ است - و از ماسه سنگ های دوران چهارم زمین شناسی ساخته شده است قرار دارد؛ طول این شبه جزیره 12 مایل و عرض آن در پهن ترین قسمت، 4 مایل است که به موازات سرزمین اصلی واقع شده و در میانه آن توسط دشتی ماسه ای به پهنای حدوداً 20 مایل، موسوم به مشیله، به سرزمین اصلی ایران متصل می شود.

در مورد نژاد مردم بوشهر قبل از ورود اقوام آریایی نظریات گوناگونی ابراز شده مبنی بر اینکه قدیمی ترین ساکنان شبه جزیره بوشهر بابِلی بودند که حدود شش هزار سال پیش در این شبه جزیره ساکن شده اند یا عده ای معتقدند نژاد اولیه بوشهری ها سومری بوده و عده ای سیاه پوستان دراویدی را که در هند زندگی می کنند، بالاخره جمعی هم نژاد بوشهری ها را مدیترانه ای می دانند که بعدها با نژادهای مهاجر دیگر مخلوط شده اند.

با این وجود هیچ کدام از موارد فوق در زمینه نژاد مردم بوشهر به طور عملی هنوز به اثبات نرسیده (البته اینکه مردمی در ساحل زندگی می کنند و همو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر شناسی| نژاد مردم بوشهر

بوشهر شناسی| نژاد مردم بوشهر